3 טיפים חשובים לניהול פיננסי נכון

| , ,

אני רוצה לספר לכם על אורי, לאורי יש סטודיו לעיצוב ומדיה דיגיטלית. העסק שלו מתפתח בצורה מדהימה ויש לו לקוחות בינלאומיים ולא מעט קבלני משנה.
וכל עוד העסק היה קטן יחסית אורי היה בשליטה, אבל בשנה האחרונה העסק גדל ופתאום אורי מצא את עצמו לוקח הלוואה ועוד הלוואה.
רגע משהו כאן לא הגיוני! אם העסק גדל למה לקחת הלוואות?
כאשר עסק גודל בחדות ובמהירות נדרש דבר שנקרא הון חוזר, אם לא נערכים לשלב ומנהלים אותו נכון זה שלב שיכול להיות מאוד מסוכן בחיי העסק.
איפה הסכנה? קריסה תזרימית – אין מספיק "חמצן" לשלם את ההוצאות עד קבלת ההכנסות.

אז בואו נחזור לאורי, העסק גדל, 2 פרויקט אחד גדולים עיכבו תשלומים, אורי שילם לקבלני המשנה מפרויקט אחר ומשם התחיל הבאלגן, אחרי כמה חודשי תסכול אורי החליט להרים טלפון ולהגיד אני צריך יעוץ, לא יודע אם זה יעוץ עסקי לעסקים קטנים או יעוץ פיננסי אבל, אני צריך מישהו שיסייע לי להחזיר שליטה לעשות סדר בפיננסים.
היום חצי שנה אחרי אורי מנהל בהצלחה את הפיננסים בעסק שלו, מבצע בקרה ומעקב פר פרויקט, מבצע ניהול תזרים מזומנים ומתמחר הרבה יותר בקלות כאשר המספרים של העסק ידועים לו.

אז להלן 3 טיפים לניהול פיננסי נכון:

להכיר את המספרים של העסק שלך – זה הטיפ הראשון, השני והשלישי.
ועכשיו ברצינות:

  1. תכניסו מערכות ותוכנות שיעזרו לכם לנהל את העסק – נכון זה כאב ראש בהתחלה אבל אח"כ לא תבינו איך הסתדרתם בלי.
    יש בשוק אין ספור תוכנות נוחות לעבודה לטובת מעקב אחר רווחיות וניתוח פיננסי לפרויקטים, ביצוע תשלומים, גבייה, ניהול תזרים מזומנים, בקיצור מה שתרצו.
    דרך אגב אם אתם חובבי אקסל –אתם יכולים להיעזר ביועץ עסקי והוא יוכל לסייע לכם לבנות את הכלי המתאים לכם.

  2. העסק שלכם הוא פרויקטלי? תנהלו כל פרויקט תזרימית בנפרד ככל הניתן.
    אם ההסכם בגין תנאי תשלום מהלקוח הוא שוטף +30, ההסכם שלכם מול קבלני המשנה הוא שוטף+ 30 ובתוספת משפט שנקרא Back to Back לא קיבלתם תשלום אתם לא משלמים.
    אל תשלמו הוצאות של פרויקט א מהכנסות של פרויקט ב – אם תעשו את זה, אתם מהר מאוד תמצאו אתם עצמכם מבלי יכולת לעקוב.
    אבל מה לגבי ההוצאות הקבועות של העסק שלכם? קודם כל לא לשכוח להעמיס את ההוצאות כאשר אתם מתמחרים את הפרויקט (תקורות).

בנוסף, תנהלו תזרים מזומנים של העסק כולו לא רק מעקב גבייה ותשלומים פר פרויקט.

  1. ניהול תזרים מזומנים לעסק – כי התזרים הוא המלך. בסופו של יום גם אם אתם משלמים רק אחרי שקיבלתם כסף מפרויקט יש לעסק הוצאות קבועות ואותן צריך לשלם מהשוטף, ככל שהעסק גדל השוטף נהיה כבד יותר וכל עיכוב בתשלום מייצר בור תזרימי.
    ניהול תזרים יכול להתבצע בכמה רמות בניית תחזית של חודשים קדימה וניהול ועושים ניהול מדוקדק ככל הניתן חודש/ חודש וחצי קדימה.

ניהול כזה יאפשר לכם להיערך לבורות צפויים, לא לעסוק בכיבוי שריפות ולקחת מימון בתנאים טובים יותר מאשר בלחץ זמן.

3 טיפים חשובים לניהול פיננסי נכון

ניהול פיננסי נכון – סדר וייעול

זה נכון שאין מומחה יותר גדול ממך לעסק שלך ועדיין בשביל באמת להצליח ולהנות מהעסק צריך להקדיש את הזמן על מנת להכיר את המספרים של העסק, לפתח את המיומנות של ניהול פיננסי, ולהכניס שגרה של ניהול פיננסי נכון לעסק.
לא חייבים להיות מנהלי הכספים בעסק בשביל שהעסק יצליח, בהחלט ניתן לקחת שרותי outsource של ניהול פיננסי שיחסכו לכם זמן וכסף.

הבחירה היא שלכם, ממה כדי להתחיל?
קודם כל לעשות סדר במצב הקיים, אח"כ להבין איפה נכון להתייעל מבחינת ניהול ואילו כלים עומדים לרשותכם ובסוף להכניס שגרה שוטפת של ניהול.

צריכים עזרה? אני לרשותכם.
בהצלחה!

הפקדות, יציאה לחל"ת, שינויים בשכר - איך כל זה משפיע על הפנסיה שלך ומה חשוב לבדוק.

הרשמו לרשימת הדיוור שלנו וקבלו את כל העדכונים