3 טיפים חשובים לניהול פיננסי נכון

| ,

ההון האנושי הוא המשאב החשוב ביותר שעומד לרשות עסקים וחברות. תובנה זו מוכרת כיום בכלל מגזרי המשק, ולפיכך בכל חברה שמכבדת את עצמה מושקעים משאבים ברווחת העובדים, בשביעות רצונם, בקידום הזדהותם עם ערכי ויעדי הפעילות, ועוד.
עם זאת, אחד הנושאים שלעיתים מוזנחים הוא דווקא אחד החשובים ביותר – הרווחה הכלכלית של העובד ברמה האישית ובתא המשפחתי.

הניסיון מראה כי חלק נרחב מהעובדים, בכל דרגות הארגון ובכל רמות ההשתכרות, מוצא את עצמו לחוץ מבחינה כלכלית. לתופעה רווחת זו יש סיבות שונות, ובפרט, אי יישום חשיבה פיננסית חיובית ונכונה, לצד טכניקות וכלים מוכחים.

למעשה, אפילו בקרב עובדים אשר עיסוקם בחברה קשור להיבטים פיננסיים, ועושים את תפקידם נאמנה, אינם משכילים להתמיד ולייבא את הידע והיכולות המקצועיות אל התא המשפחתי. ואם בארזים נפלה שלהבת, מה יגידו אזובי הקיר? כך נוצר מצב, שאפילו אם העסק מתרומם, צועד קדימה ומראה שורת רווח יפה, המצב הכלכלי האישי מדשדש ותקוע.

כאשר המצב האישי לחוץ ומדאיג, כשמרגישים שבקושי סוגרים את החודש, שהמשכורת משום מה אינה מספיקה, ושאין אופק ליעדים וחלומות בטווח הקצר והארוך – מצב הרוח מושפע עמוקות. ללא ספק, תחושה זו משפיעה על התנהלות העובד במקום העבודה, על מידת שביעות הרצון מהתנאים ואף מעצמו, וכל אלו ועוד משפיעים גם על הפריון והאווירה הכללית בארגון.

קורס ניהול פיננסי – איך זה עובד?

קורס ניהול פיננסי – מנוף עוצמתי לשינוי כלכלי

כפי שניתן לשנות באופן דרמטי את התנהלותם הכלכלית של עסקים, כך ניתן לחולל שינוי משמעותי ביותר ברמת העובד הבודד והתא המשפחתי שלו. הפתרון אינו טמון דווקא בהעלאת משכורות ובשיפור התנאים, על כל המשתמע מכך עבור הארגון, כי כאמור גם ברמות ההשתכרות הגבוהות יחסית עדיין יכולה להיות תחושה של דחק, דאגה וקושי ליישם יעדים ולהגשים חלומות.

למעשה, הפתרון נמצא ברמה פשוטה יותר, ברמת החשיבה הבסיסית, הכלים והטכניקות. זוהי בדיוק המטרה של קורס ניהול פיננסי, שיכול להתחיל בהרצאה אחת ולהתפרש על פני שלושה מפגשים. במהלך הקורס ניתנים הכלים המנטאליים והמעשיים לעלייה על דרך כלכלית חדשה, טובה ובטוחה יותר. במקום שהכסף ינהל אותם, העובדים יוצאים מהקורס כשהם מנהלים את הכסף שלהם, לעיתים בפעם הראשונה בחייהם.

קורס ניהול פיננסי – איך זה עובד?

קודם כל, את הקורס ניתן להתאים לכל קבוצת עובדים באשר היא. כך למשל, עשוי להיות הבדל במאפייני ומוקדי הקורס בין קבוצת עובדים צעירה שרק התחילה לחסוך לפנסיה, ובין עובדים וותיקים או קבוצה רב גילאית. כמו כן, יכול להיות הבדל בין קבוצה של עובדי הייטק ועובדי מפעל, בין קבוצת עובדים הנמנים על שדרת הניהול ובין עובדים זוטרים, בין עובדים השייכים לקבוצה סוציו-אקונומית יותר גבוהה או נמוכה, ובין קבוצות מעורבות לחלוטין.
אמנם, הקורס עשוי להשתנות בהתאמה להרכב העובדים, להגדרות וליעדים מסוימים של הגורמים האחראיים בחברה, אך באופן כללי ישנם מספר נושאים מרכזיים שנכונים וחשובים לכל קבוצות העובדים.

בתור התחלה, מתייחסים אל המשמעות של ניהול כלכלי אישי (ניהול תקציב) ולדילמות כלכליות. למשל, אנו מבינים על מה מוציאים כספים בבית וכמה מוציאים, כיצד הזמן משפיע על ערך הכסף שלנו, מה זה דירוג אשראי וכיצד הוא משפיע עלינו, איך מדברים עם הבנק, וכיצד מנהלים באופן חכם את התקציב, את תזרים המזומנים המשפחתי ואת האשראי. בתוך כך, לומדים מרכיבים ועקרונות חשובים בניהול פיננסי של היחיד והתא המשפחתי.

מרבית המשתתפים מגלים בשלב הזה תגליות מפתיעות, למשל שההוצאות האישיות גבוהות בהרבה ממה שסברו, שישנן דרכים טובות יותר להתנהלות פיננסי המצויות בהישג ידם, שאפשר לחיות ברווחה גבוהה יותר, ומכאן מופיעה מוטיבציה לשינוי. בשלב הזה אנו מתקדמים אל עקרונות וכלים ישימים לתכנון וניהול נכון של כלכלת המשפחה, כגון יצירת סדרי עדיפויות בהוצאות, והקצאת כספים לדברים החשובים ביותר מבלי לוותר על הנאות קטנות. כמו כן, לומדים על ההבדל בין התייעלות לצמצום, על מקומם של ביטוחים ופנסיה כהגנה על התא המשפחתי, על חיסכון והיערכות גם לבלתי צפוי, ועוד.

טכניקות וכלים פיננסיים לטווח הקצר והארוך

כאמור, קורס ניהול פיננסי מקנה לעובדים כלים פרקטיים להתנהלות כלכלית נכונה בכל הטווחים. כך למשל, כל משתתף מקבל כלי המסייע לבניית תקציב אישי למשק הבית שלו. בנוסף, העובדים לומדים לבחור את האפיק הנכון עבורם בתחומי ההשקעות, החסכונות, הפנסיה, שוק ההון, הנדל"ן וכיוצא בזאת. למעשה, הקורס מאפשר להם להיות היועצים הפיננסיים של עצמם, ולעבור ממצב של ניהול שוטף ו- "כיבוי שריפות", לעבר תכנון העתיד – החל בשנים הקרובות ועד לרמת החיים הרצויה בשנות היציאה לגמלאות.

חברות, עסקים וארגונים רבים כבר בחרו להעניק לעובדיהם את המתנה יקרת הערך הזו, ואת היתרונות החשובים של קורס ניהול פיננסי. השיפור ברווחה הכלכלית, בשקט הנפשי כיום ובביטחון לגבי בעתיד, משפיע באופן מהותי על שביעות הרצון של העובדים, על תפקודם ותרומתם לעסק, וגם על מידת ההערכה למעסיק שדאג לקורס ששינה לטובה את מצבם.

הפקדות, יציאה לחל"ת, שינויים בשכר - איך כל זה משפיע על הפנסיה שלך ומה חשוב לבדוק.
הפקדות, יציאה לחל"ת, שינויים בשכר - איך כל זה משפיע על הפנסיה שלך ומה חשוב לבדוק.

הרשמו לרשימת הדיוור שלנו וקבלו את כל העדכונים