אתמול הייתי בפגישת הכרות עם בעלי חברה שמהר מאוד הפכה להיות פגישת עבודה.
15 דקות לתוך הפגישה כבר צללנו לתוך התזרים והתחלנו לבחון אפשרויות על מנת לצלוח את הימים הקרובים (כן, הימים הקרובים).
ולא, אל תשפטו – חלק גדול מהעסקים התמודדו בשלב כזה או אחר עם כיבוי שריפות וניהול תזרים במצוקה.
כן, גם עסקים מצליחים, ידועים עם ותק ורזומה.
מה שקרה לבעלי החברה זה שבמקום לעסוק בניהול החברה והפרויקטים, הם התעסקו בגבייה ותזרים רוב שעות היום.
מה זה עשה להם? זה פגע בקשר עם הלקוחות. במקום להתקרב ללקוח ולייצר קשר אישי וחברי (אנשים עושים עסקים עם אנשים) הם הרחיקו את הלקוחות מהם (מי אוהב להתעסק בתשלומים?!).
זה פגע בעשייה המקצועית – הם טרודים כל היום בשיחות עם הבנק והתזרים.
ההמלצה המקצועית שלי: לשחרר.
תוציאו לאנשי מקצוע את מה שגוזל מכם אנרגיה וזמן (ותכלס אתם הרבה פחות טובים בו), תתמקדו בעשייה המקצועית שלכם ובפיתוח העסק.
כשמסתכלים על המספרים לפעמים ההמלצה שלי נראית לא אפשרית אבל תמיד תשאלו את עצמכם מה העלות אל מול התועלת.