שתפו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
זמן קריאה: 5 דקות
זמן קריאה: 5 דקות

המדריך הפרקטי לניהול תזרים מזומנים

סבתא שלי ז"ל נהגה לנהל תזרים והתחשבנות במחברת חשבון של פעם וזה עבד לה יופי.
ניתן לנהל תזרים מזומנים על נייר, אקסל, תוכנה או בכל אמצעי אחר העולה על רוחכם – אני אישית עובדת עם תוכנות שמקלות ומסייעות על איסוף הנתונים. אם אתם עסק פשוט יחסית עם מעט תנועות חודשיות ניתן בהחלט להסתפק באקסל, קובץ לשימושכם מצורף בהמשך.

תזרים מוזמנים מנהלים ברמה יומית. אני ממליצה להתחיל את יום העבודה במנהג יומי של כניסה לחשבון הבנק ובדיקת מצ"ב העו"ש.
אני יודעת שיש לא מעט בעלי עסקים, שמצב העו"ש מוריד להם את כל האנרגיות, אם זה מצבכם אז תדחו את הכניסה לבנק לשעות הצהריים המוקדמות ואל תתחילו עם זה על הבוקר.
למה לא בערב? כי אם נדרשת פעולה בבנק – רצוי לבצע אותה לפני תום יום העסקים.

הנה הדברים שנשים לב אליהם:

1. יתרת פתיחה

השורה הראשונה בתזרים היא יתרת הפתיחה העדכנית של אותו היום בחשבון הבנק.
לדוגמא: ב 2.11.2020 יתרת הפתיחה בבנק הינה 25,000 פלוס, (מינוס יכתב בסוגריים). שימו לב שאני תמיד לוקחת בחשבון מהי המסגרת בחשבון.

2. החלק האופטימי – צפי הכנסות

המלצה חמה (שנים של ניסיון), אלא אם כן יש לכם צ'ק ביד או שאתם עובדים עם לקוח שיש לו תאריך תשלום קבוע ומסודר. תוסיפו 5 ימים לתאריך שבו התשלום אמור להתקבל, זה יתן לכם תמונת מצב מה יקרה אם התשלום יתעכב.
עדכנו את התזרים לפי תנאי התשלום שקבעתם עם הלקוח.
לא לשכוח לוודא שהלקוח קיבל את החשבון.
אתם ממש לא רוצים לגלות במועד התשלום שהלקוח בכלל לא קיבל את דרישת התשלום ועכשיו יקח לו עוד שבועיים לשלם לכם.

3. סליקה – אם אתם סולקים תבדקו את מצב הסליקה פעם בכמה ימים

כשמתכננים תזרים חודש קדימה, מומלץ לעשות הערכה על בסיס ממוצע חודשי קודם.
תהיו בית שמאי בתחזיות שלכם, זכרו שעדיף להיות פסימיים ומופתעים לטובה מאשר אופטימיים ובלי הכנסה.

טיפ קטן: ציינו איך התשלום אמור להתקבל זה יקבל עליכם לבצע מעקב.

4. הוצאות

הכניסו את ההוצאות הקבועות של העסק. אל תשכחו דברים כמו – תשלומים לרשויות. בסכום משתנה – שימו ממוצע עד שתקבלו את הסכום המדויק. 
ככה תהיה לכם תמונת מצב של החודש הקרוב כבר בראשון לחודש ולא תעסקו בכיבוי שריפות כאשר רואה החשבון ישלח לכם את המייל עם הסכומים לתשלום.

על מנת להקל את התשלום של ההוצאות – רכזו את התשלומים למועדים קבועים בחודש. הנה דוגמא:
5 לחודש – תשלום לספקים מועד 1
8 לחודש – תשלום שכר
14 לחודש – תשלום לקופות הפנסיה של העובדים
15 לחודש – תשלום לרשויות
25 לחודש – תשלום לספקים מועד 2
יצירת מועדים קבועים לביצוע תשלומים תקל עליכם לנהל את התזרים ותיצור סדר בניהול הפיננסי.

5. מה בד"כ נוטים לשכוח כשמכינים תזרים?

תשלומי הלוואות, כרטיסי אשראי, פריסה של צ'קים שנתתם כבר.

"עסק יקום ויפול על תזרים המזומנים שלו" – כואב לשמוע, אבל נכון.
קחו את הזמן לניהול פיננסי בעסק, בחרו בתוכנה, אקסל, או היעזרו באנשי מקצוע אבל אל תוותרו. ניהול תזרים באופן מסודר יחסוך לכם זמן יקר של כיבוי שריפות, יאפשר לכם שקט מחשבתי ולעבוד בכיף.

לשימושכם, קובץ אקסל לניהול תזרים מזומנים, בלינק הזה.
טיפ: הקובץ לוקח בחשבון את המסגרת המאושרת בבנק ולכן חשוב להזין את הנתון העדכני.

תגיות: 

הרשמו לרשימת הדיוור שלנו וקבלו את כל העדכונים

שתפו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שלחו לנו וואטסאפ